"yang pergi biarkan pergi, yang masih hidup mesti diteruskan"

08 October 2009

nak! atau tak nak!




semakin panjang usia semakin banyak berfikir..
semakin banyak berfikir semakin banyak masalah..
semakin banyak masalah semakin banyak tekanan..

begitu hipotesis yang keluar dr kepala aku..pening aku memikirkannya..semakin hari semakin meningkat dewasa..dr bayi kepada kanak2, dr kanak2 kepada remaja, dr remaja kepada dewasa..percaye atau tdk aku sudah menjakau remaja ingin menuju alam dewasa yang penuh dugaan..objektifnya sekarang adalah pilihan bidang kerjaya aku..adakah aku dalam keadaan yang betul??ataupun salah??tu lah persoalan yang selalu bermain dalam kepala aku apabila tension dalam belajar..pilihan aku hanya dua...engineering or art???aku semakin keliru..keliru mengalahkan YB...

apabila berlakunya perkara sebegini..kembalilah pada matlamat asal..ape matlamat aku??mestilah nk jadi pelukis, graphic designer, animator..pe ag ek??ape2 kerjaya yng lbh kpd pengunaan kreativiti aku...tp.......kenapa aku terjebak dalam dunia engineering???budak yang berbakat seni semasa alam persekolahan dulu terjebak dalam dunia kejuruteraan??percaya atau tidak ianya sudah terjadi...adakah ini dinamakan takdir??ye..mmg aku tidak boleh melawan takdir..tapi mana mungkin rezeki aku di dunia seni...mgkin ini satu liku2 kehidupan yang patut aku lalui.. aku ada teringat satu ayat yang menyatakan, Allah tidak akan mengubah nasib kaum itu melainkan dia yang mengubah dirinya sendiri...

keliru...sungguh mengelirukan...apakah penyelesaian dan tindakan aku sekarang ini??itulah persoalannya???

2 comments:

tia said...

vote fo NAK!

prof.ir said...

hahaha..tu yg terbekk...

Post a Comment