"yang pergi biarkan pergi, yang masih hidup mesti diteruskan"

22 July 2010

bagaikan ditusuk sembilu


pedih, sakit didalam tiada sape yang mengerti. sengsaranya aku tuk menelan semua ini. mahu tidak mahu. terpaksa ku lalui semua ini. pertama kali kau tusuk sembilu dihati ini, masih lagi ku mampu menahan sakitnya didalam. tapi kalau tuk kali kedua, aku tidak bisa lagi menahan dan menelan semua kepahitan, kesengsaraan dan penderitaan ini. cukup lah tuk setakat ini. begini lah tahap2 ujian aku telah lalui. tapi, masing2 ade batas2 tahap2 kesabaran masing2. biarlah diri ini dan Allah saje yang tahu.

sembilu yang tertusuk dihati memang sukar tuk sembuh. kadang2 makin teruk penderitaannya. memang terlalu besar ujian Allah pada ku. sukar aku tuk menanggung semua ini. beginilah liku2 kehidupan aku. yang penuh rase "kepahitan" . semoga suatu hari nanti aku akan rase kemanisannya itu. yang kesengsaraan pasti akan rase kebahagian. yang bahagia juga pasti akan rase kesengsaraan dalam kehidupan. itulah dinamakan dugaan dan ujian dariNya. semoga aku terus kuat menghadapi semua ini.

0 comments:

Post a Comment